Geplaatst in Fashion

Primark shoplog

Soms is het heel erg fijn om gewoon een dagje rust in te plannen, tussen alle studietaken door. Omdat ik het HBO doe, heb ik elke week 1 dag lesvrij en laatst heb ik besloten hier een compleet vrije dag van te maken, en gezellig een dagje naar de Primark te gaan.

Nou ja, een vrije dag was het niet. Ik hoorde dat mijn ouders op bezoek zouden komen dat weekend en mijn kamer was een ontzettende rotzooi, dus ik heb de hele ochtend schoongemaakt en opgeruimd. Maar, ik zat om kwart voor 3 in de trein richting Groningen samen met mijn huiszusje. We hebben samen gezellig geshopt bij de Primark en vandaag laat ik jullie zien waar ik mijn geld aan heb uitgegeven!

 

Foundation blender

Deze foundationblenders komen in een setje van twee. Ik heb ze ook al eens eerder gekocht, toen waren ze oranje en groen, maar deze keer twee mooie roze blenders. De blenders samen kosten €2,00. Ze zijn vast niet zo goed als de echte beautyblender, maar naar mijn idee werken ze prima en voor dit studentenproof prijsje kan je ze echt niet laten liggen, als je regelmatig foundation draagt.

 

Pads en wattenstaafjes

Ik heb deze samen staan, omdat ik ze beide vooral gebruik voor het verwijderen van mijn make-up. De pads zitten met 120 stuks in de verpakking voor €0,75, de wattenstaafjes kosten €1,00 voor 100 staafjes, ik heb ze gekocht in de aanbieding voor €0,50. (Kom ik thuis, zegt mijn moeder:”kind ik heb nog zo ongelooflijk veel van die watjes, de komende drie jaar mag je daar geen nieuwe meer van kopen hoor.” Balen, zomaar 75 cent verspild.)

 

Haarelastiekjes

img_3690

Als ik een vlecht in heb maak ik deze het liefst vast met een dun haarelastiekje. Als ik een staart of knot draag, vind ik een dikker haarelastiekje juist fijn. En geloof mij, die laatste zijn meestal vrij prijzig (je betaalt al gauw 2 euro voor 7 elastiekjes, die je dan binnen een week kwijt bent). Bij de Primark verkopen ze deze setjes van 50 haarelastiekjes voor €1,50, een combinatie van dikke en dunne elastiekjes. Ook deze elastiekjes raak je kwijt, maar bij deze voel ik me toch iets minder slecht. En dus neem ik altijd 2 pakjes mee, zodat ik het zeker weten kan volhouden tot mijn volgende bezoek.

 

Beenmode

Bij de Primark kocht ik 2 paar over the knee sokken voor €3,oo. Ik had ook panty’s nodig (deze combineer ik in de winter het liefst met de lange sokken voor de warmte). Ik kocht 5 15 denier panty’s voor €4,00. Verder kocht ik 5 paar normale zwarte sokken voor €3,00, want iedereen zei dat het mogelijk was de krant door die van mij heen te lezen. Dus. Tijd voor nieuwe sokken.

 

Toilettas/schooletui

img_3691

Ik heb nu al een paar jaar een schooletui van de Hema. Officieel heet zoiets een toilettas, maar het functioneert ook prima als schooletui. Helaas werd dit ding nogal oud (en na 2 jaar ben ik hem ook wel zat). Bij de Primark vond ik dit leuke tasje voor €4,00. Hij heeft 2 vakjes met rits, waardoor je superorganised je studentenleven kan gaan leven. Het materiaal is een soort nepleer denk ik, stoffen is iets waar ik geen verstand van heb. Maar ik vind hem mooi en de kleur en het printje maken hem supervrolijk, dus binnen no-time zat deze in mijn tasje. Wat ik met mijn oude etui heb gedaan, lees je binnenkort.

 

Harry Potter trui

Ik ga heel eerlijk zijn: ik ben geen  fan van Harry Potter. Maar dat neemt niet weg dat ik de films hartstikke leuk vind. Mijn moeder en broer zijn wel officiële fans te noemen, en dus kijken we de films regelmatig. Deze ontzettend leuke trui kwam ik tegen voor €5,00. Ik geloof dat hij in de aanbieding was. Ik ben er echt ontzettend verliefd op, ik draag hem al sinds ik hem gekocht heb. De voorkant van de trui heeft het logo van Hogwarts met de quote “But Hagrid, we’re not allowed to do magic away from Hogwarts”. De achterkant is gewoon effen.

 

Sweaterdress

Mijn favoriete item is deze sweaterdress. Hij is zwart, en heel simpel, maar toch classy door de knoopjes op de schouders. Ik trok hem aan in de paskamers en wist dat die hoe dan ook met mij mee naar huis zou gaan. Ik vind hem zelf echt ontzettend mooi. Ik ben heel erg fan van truien en wilde dus ook graag een sweaterdress, maar was heel erg bang dat ik er lomp of lui in zou lijken. Dat heeft deze totaal niet! Daarom is hij de €13,00 dubbel en dwars waard.

 

Leren rok

Vervolgens vond ik deze leren rok voor €11,00. Hij loopt iets uit naar beneden toe. Het is een korte rok tot boven de knieën, maar hij is lang genoeg om gewoon netjes te blijven. Aan de achterkant zit een gouden rits, waarmee hij open en dicht kan. De rok is simpel maar ontzettend stoer. Ik ben ook hier heel erg blij mee.

 

Zwarte broek

Dit is waar het uitje allemaal mee begon: een zwarte broek. Ik heb dezelfde al in augustus gekocht (niet precies dezelfde, want deze hing voor januari nog gewoon in de winkel #geenhumor). Deze droeg ik erg veel naar mijn werk en naar school, waardoor hij erg vaal werd en er zat stiekem ook een gat in. Ik had dus een nieuwe nodig en was super blij toen ik deze broek vond. Hij zit namelijk heel erg fijn. Dit is wel mijn duurste item, maar €15,00 voor een broek is zeker niet duur.

 

Zwarte broek met stukken

Helaas voor mijn portemonnee zag ik nog een mooie zwarte broek. Deze heeft iets meer detail, namelijk leerachtige stukken aan de voorkant. Er loopt ook een klein stukje over de achterkant van de broek. (Ik heb echt geen idee of dit wel leer is. Zoals ik eerder al zei heb ik daar geen verstand van, in mijn hoofd is het een soort kruising tussen leer en spijkerstof, maar dat maakt ook eigenlijk geen donder uit.) Deze broek kost normaal €19,00, maar ik heb er (ik word hier zo gelukkig van) €5,00 voor betaald. Super goedkoop voor een broek, als je het mij vraagt.

 

Ten slotte heb ik nog een witte badjas gekocht voor €12,00. Dit omdat ik nu elke keer een lange broek aan moet doen na het douchen, en de broekspijpen dan nat worden. NIET CHILL. Dus kocht ik een lange badjas (mijn mannelijke huisgenoot baalde toen ik vertelde dat er ook hele leuke korte badjassen waren, maar helaas voor hem banjer ik echt niet zo door het huis) in de simpele kleur wit en hoef ik niet meer te klooien met broeken. Lifehack. En nee, ik heb hier geen foto van want het is al donker en ik weet dat ik morgen geen zin heb om de foto’s te maken. En laten we eerlijk zijn mensen, bijna iedereen weet wel hoe een badjas er uitziet toch?

 

Dit was de eerste keer dat ik een shoplog heb gedaan, ik hoop dat de foto’s duidelijk genoeg zijn. Ik heb geen try-ons want ik ben eigenlijk super onprofessioneel en maak de foto’s dus zelf met mijn telefoon. En dat werkt niet bij try-ons. Laat het me even weten als jullie vaker een shoplog willen zien!

Liefs, Dagmar

Auteur:

Hoi! Ik ben Dagmar en ik ben een 17 jarige, creatieve therapie studente. Ik woon in mijn eigen kleine kamertje in Leeuwarden. Op mijn blog schrijf ik over mijn jonge studentenleven.

2 gedachten over “Primark shoplog

  1. Ah leuk zie ik ook nog even wat je hebt gekocht 😉 je hebt echt leuke items gescoord! Even wennen aan de ene kant maar zie je er eigenlijk ook zo in lopen, haha

Geef een reactie

