Geplaatst in Geen categorie

Weekblog week 7

Het was weer eens zo’n week waarin ik van hot naar her vloog. Een week waarin zo veel gebeurd is, dat ik het nu, zaterdagmiddag, niet eens meer weet. Maar gelukkig heb ik nog foto’s. Deze week stond er zo veel op de planning, dat ik besloot jullie een kijkje te geven in mijn leven.

Zondag

Vandaag gaat om 6:45 de wekker, want ik moet om 8:00 werken. Ik werk in de schoonmaak van een restaurant, waar ik alle zalen schoon maak.

img_4115

Als ik om 13:00 vrij ben, eet ik thuis een broodje, waarna ik ga douchen en mijn huiswerk doe. ’s Avonds knutsel ik een Valentijnskaartje voor Ilona. Ook kijk ik met mijn ouders en beide broers Moordvrouw, wat steeds spannender wordt. We eten een stuk noga, van een groot blok dat we afgelopen zomer hebben gekocht. Om 23:00 lig ik op bed, met al mijn spullen klaar voor morgen.

 

 

Maandag

Vandaag moet ik om 6:00 opstaan. Één van de nadelen aan het op kamers wonen, is dat ik na het weekend altijd mijn koffers langs mijn kamer moet brengen. Daarom moet ik eerder vertrekken. Meestal gaat dit prima en heb ik alle tijd, maar vandaag begin ik om 9:15 en dus moet ik om 7:15 met de trein.

Op school hebben wij als klas de taak om het dramahok op te ruimen. Ik neem alle schoenen op me, die ik sorteer en netjes bij elkaar zet. Omdat we maar met een kleine groep zijn, besluiten we er het beste van te maken en zetten we muziek op via onze boxen (de voordelen van een dramalokaal). In de pauze haal ik een lekkere tosti bij ons café. (De voordelen van een hospitality opleiding op school.) Ik kies de tosti met salami, ui en tapenade.

Na mijn laatste les ga ik richting huis, waar ik eerst kort een dutje doe omdat de dag erg vermoeiend was. Daarna eet ik bij mijn huisgenoot, die wraps heeft gekookt. Na het eten ga ik douchen en ook al vrij snel op bed, omdat we pas laat hebben gegeten.

 

Dinsdag

Dinsdag heb ik om 9:15 mijn eerste les. Om 14:15 ben ik vrij, waarna ik op mijn kamer mijn koffer inpak. De komende twee dagen breng ik door bij mijn ouders.

Ik eet thuisthuis gekookte aardappelen met vlees en groente. We kijken Goede Tijden Slechte Tijden, en bespreken de komende twee dagen. Na een rustig dagje, zoek ik al gauw mijn bed op.

 

Woensdag

Vandaag wordt een heftige dag. Afgelopen donderdag is een goede kennis van ons overleden, en vandaag is de begrafenis. Het gaat om de vader van mijn beste vriendinnetje op de basisschool. In die tijd woonde ik bijna bij hen thuis, de laatste jaren hebben we echter geen contact.

Met een aantal kennissen van mijn ouders en mijn ouders ga ik hier naartoe. Eerst is de condoleance, waarna de dienst begint. Mijn oude vriendinnetje spreekt prachtig over haar vader, met steun van haar broer. Na de dienst begint de begrafenis. Er volgt een stoet naar de begraafplaats, maar de begrafenis is in besloten kring. Wij gaan naar het restaurant waar het samenkomen is. Om 14:00 zijn we weer thuis, maar de rest van de dag doe ik even niks. Het is een heftige ochtend geweest met behoorlijk veel emoties, dus we eten ’s avonds gewoon simpel, en gaan op tijd naar bed.

 

Donderdag

Vandaag echter hele andere emoties. Ik moet om 8:50 bij mijn rijschool zijn voor een rijles, waarna we doorrijden naar het CBR. Hier heb ik namelijk mijn rijexamen! Na het examen komen we terug bij het CBR, waar de examinatrice aankondigt dat ik mijn rijbewijs gehaald heb. Eenmaal thuis doe ik samen met mijn moeder de krantenwijk van mijn broertje, omdat hij pas laat vrij is van school.

Na een snelle lunch ga ik met mijn moeder langs het gemeentebureau om mijn rijbewijs aan te vragen, en we rijden door naar Groningen naar de garage. Eigenlijk is dit omdat in de auto controlelampjes branden, maar als we twee uur moeten wachten in de showroom van de garage, kunnen we het niet laten om mijn vriendinnen kort voor de gek te houden met een keuze tussen twee gloednieuwe auto’s.

Als de auto uitgelezen is en de problemen gevonden zijn, gaan we terug naar huis. We halen mijn vader en broers op, om om 17:00 bij de pizzeria te zijn. Ik bestel een pizza prosciutto. Na het eten gaan mama en ik naar het theater, naar een cabaretvoorstelling van Kiki Schippers.

Om 23:30 zijn we weer thuis en neem ik nog een korte douche waarna wij beide gaan slapen.

 

Vrijdag

Om 11:00 begint het echte leven weer, en moet ik weer in Leeuwarden zijn voor mijn lessen. Op school eet ik als lunch yoghurt met cranberries en cookiecrumbles. Het zijn maar een paar lessen, dus om 16:00 ben ik alweer thuisthuis.

We eten ’s avonds en daarna kijken we The Voice. Ik ben super blij dat Pleun gewonnen heeft, persoonlijk vond ik haar ook echt de beste. ’s Avonds eet ik een tompouce. Daarna ga ik op bed.

img_4293

Zaterdag

In de ochtend mag ik uitslapen. Na de lunch maak ik het konijnenhok schoon en schrijf ik aan dit blogartikel. Ik eet een stukje chocolade dat ik van mijn broertje heb gekregen. Hij kocht donderdag voor mijn rijbewijs de Tony’s Chocolonely wit met framboos en knettersuiker. Verder werk ik aan mijn huiswerk en kijk ik een aantal filmpjes op YouTube.

Na het eten van de macaroni die mijn moeder heeft gekookt, stap ik onder de douche en kijk ik Wie Is De Mol, Moltalk en De Grote Improvisatieshow. Een heel typische zaterdagavond bij ons thuis.

 

En dan is dit het moment waarop ik stop. Het is nu bijna 23:00 uur, dus ik ga zo op bed. Morgen is het weer zondag, mijn vaste werkdag.

Tot volgende week!

Liefs, Dagmar

Auteur:

Hoi! Ik ben Dagmar en ik ben een 17 jarige, creatieve therapie studente. Ik woon in mijn eigen kleine kamertje in Leeuwarden. Op mijn blog schrijf ik over mijn jonge studentenleven.