Geplaatst in Personal

Plog: Harry Potter, the exhibition

Harry Potter is bij ons thuis enorm populair. Mijn moeder en broer zijn al jaren fan, en er zijn dan ook behoorlijk wat spullen met Harry Potter thema in ons huis aanwezig. Toen we hoorden dat de expositie naar Nederland zou komen, kwam dit meteen bovenaan ons verlanglijstje. En toen ik bij thuiskomst 150 foto’s rijker was, wist ik dat ik hier wel een artikeltje over moest schrijven.

We hadden eindelijk een datum gevonden dat iedereen kon en kaartjes gekocht, zodat we 22 april met z’n vieren naar Utrecht konden. Ik was in het gezelschap van mijn oudste broer, moeder en een vriend van mijn broer. Met de auto vertrokken we om 09:30, en na wat gedoe onderweg met onze auto kwamen we om 11:30 aan in Utrecht, bij CineMec. Hier zijn we gelijk naar binnen gegaan en we sloten ons ook direct aan in de rij voor de audiotour.

Natuurlijk kan er nooit eens iets normaal gaan, dus bleken de audiotourtickets niet in de app te staan en de expositietickets wel. Moest ik die andere tickets ergens anders zoeken. Toen ik zei eindelijk (in mijn email) gevonden had, werkte het scannen niet. Gelukkig kregen we toen gewoon onze audiotour mee en mochten we verder lopen.

Toen de expositie begon, kwamen we eerst in een klein kamertje waar 3 mensen de sorteerhoed op kregen. Deze besloot in welk huis je thuishoort. Ik heb zelf op de Pottermore site de test gedaan, en ik blijk een Hufflepuff te zijn. Na deze korte ceremonie mochten we langs de Hogwarts express naar binnen.

Er waren veel verschillende kostuums, attributen en figuren. Zo was het knalroze kostuum van Omber aanwezig, het grote pak van Hagrid en de kostuums van het kerstbal uit de vuurbeker. Ook was er een Dobby, en de mandragora’s. Helaas was het erg klein, en was het soms moeilijk om foto’s te maken, omdat er dan een groep mensen voorstond. Aan het einde van de tour was de ontzettend overvolle souvenirshop.

Ik vond het echt ontzettend leuk om te zien, maar ik vond de audiotour achteraf geen 5 euro waard. Omdat mijn moeder al bij studiotour in Londen is geweest, hadden we deze vergelijking, en ik weet heel zeker dat ik daar ook nog heen ga. Want als dit al zo leuk is, dan weet ik niet hoe mijn hart dat vol gaat houden…

Hier nog een serie met foto’s van de tour. Als je zelf nog naar de tentoonstelling gaat, spoiler allert!

Auteur:

Hoi! Ik ben Dagmar en ik ben een 17 jarige, creatieve therapie studente. Ik woon in mijn eigen kleine kamertje in Leeuwarden. Op mijn blog schrijf ik over mijn jonge studentenleven.

Geef een reactie

