Geplaatst in Personal

Next

Bij de opleiding dramatherapie is drama erg belangrijk. Natuurlijk. Het maakt dan niet zo veel uit hoeveel ervaring je met drama hebt, uiteindelijk moet je wel verschillende rollen kunnen aannemen, om zo goed mogelijk je cliënt te kunnen helpen. Daar hoort dan ook het vak drama bij, met elk moduul een persoonlijk theater. En dit moduul is dat een klassikale opdracht.

Moduul 1 was de klas opgesplitst in kleine groepjes, moduul 2 was een duo optreden en moduul 3 was een solo. Elk moduul was het belangrijk dat jij een persoonlijk doel had, en het ging dan meer om de diepere laag dan dat het perfect neergezet was.

Maar moduul 4 is dat opeens compleet anders. Met de gehele klas zet je een eindproductie neer, die kwalitatief in orde moet zijn. 100% strak dus.

En daarom oefenen wij nu wekelijks voor de voorstelling “Next”. Het is hard werken, want we willen wel kwaliteit neerzetten. Maar het is zo leuk en gezellig.

Onze klas bestaat momenteel nog uit 6 mensen, maar 3 van de afvallers komen 1 dag in de week naar Leeuwarden om met ons te oefenen. Gewoon omdat het zo leuk is.

We hebben een persoonlijke choreograaf in de klas, die onze dans heeft gemaakt. En verder hebben we allemaal onze eigen inbreng. Twee van mijn klasgenoten hebben al een artiestenopleiding gedaan, dus zij hebben de meeste dramatechnische tips. En ik zit bij de make-up en kleding, omdat dat is waar ik mij toch al de hele dag mee bezig houdt.

En dus staan wij 29 juni in ons dramalokaal met onze eerste en voorlopig laatste dramavoorstelling.

En dan mogen we door naar volgend jaar. Next!

Auteur:

Hoi! Ik ben Dagmar en ik ben een 17 jarige, creatieve therapie studente. Ik woon in mijn eigen kleine kamertje in Leeuwarden. Op mijn blog schrijf ik over mijn jonge studentenleven.

5 gedachten over “Next

Geef een reactie

