Geplaatst in Personal

Wat gaat er gebeuren?

Wat is er het afgelopen jaar ontzettend veel gebeurd. Het was hectisch en chaotisch, maar zo ontzettend leuk. Donderdag heb ik samen met mijn klas het jaar afgesloten, en nu heb ik zomervakantie. Daarom heb ik vandaag een terugblik en een vooruitblik voor jullie.

Vorig jaar begon het voor mij. Op 30 augustus was mijn allereerste dag op mijn studie. In de studiestartweek heb ik mijn 12 klasgenoten leren kennen. Ik begon in Leeuwarden aan de studie creatieve therapie drama. Ik had er ongelooflijk veel zin in!

De eerste maand was een maand waarin ik vooral bezig ben geweest met mijn draai vinden en reizen. Elke dag moest ik op en neer naar Leeuwarden met de bus, 5 uur per dag. Al vrij snel kwam dan ook het besluit om op kamers te gaan.

1 oktober kregen we de sleutel en vanaf dat moment woonde ik alleen in het weekend nog bij mijn ouders. Ik heb 4 ontzettend lieve huisgenoten gekregen, maar het voor mezelf zorgen was erg vermoeiend. Hier heeft mijn schoolwerk regelmatig onder geleden.

Na de kerst viel mijn eerste klasgenootje af. Ze bleef op dezelfde school, maar zou veranderen van studie. Later vielen er nog 2 af. Ik zat wel helemaal op mijn plek, maar ik was wel erg moe.

In februari haalde ik mijn rijbewijs. Ook ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik veel last had van hoofdpijn, iets wat waarschijnlijk door mijn ogen kwam. (Als je daar meer over wilt weten, lees dan dit artikel.)

Toen bij ons het laatste moduul begon, hebben nog 3 personen besloten om te stoppen met de opleiding. Zij hebben nog wel meegeholpen aan onze voorstelling, Next. Ik had op een gegeven moment ook door dat ik het jaar niet zou halen en ben dus in overleg gegaan met mijn SLB’er.

Afgelopen dinsdag is ook eindelijk mijn plan voor volgend jaar goedgekeurd. Ik ga volgend jaar gewoon weer beginnen in jaar 1, en dus alle vakken volgen, alle verslagen maken en ook alle toetsen. Ik ga keihard werken om in dat jaar mijn propedeuse te halen.

Ook een van de 3 afvallers van het laatste moduul gaat dit waarschijnlijk doen, en dan staan we volgend jaar samen aan de start van de studie.

Ik heb er heel veel zin in. Ik krijg een nieuwe klas, 2 nieuwe huisgenoten en waarschijnlijk weer genoeg nieuwe uitdagingen, maar ik weet door dit jaar hoe zo’n te gekke ervaring deze studie is.

Dit jaar is echt geweldig geweest. Ik heb zulke lieve mensen leren kennen en ik ga al mijn klasgenoten heel erg missen nu ik ze minder ga zien. Ook ben ik als persoon enorm gegroeid en ondanks een aantal hobbels onderweg en ondanks dat ik het niet heb gehaald, kan ik eigenlijk alleen maar positief terugkijken op dit jaar. Ik heb hele leuke dingen gedaan met mijn klas, vriendinnen en huisgenoten. Dus ik ben zeker klaar voor volgend jaar!

Tijdens deze zomer ga ik proberen het bloggen weer op te pakken. Verder ga ik oefenen met handletteren, tekenen, en ik ga nieuwe make-up looks en haarstijlen uitproberen. Ook ga ik hopelijk veel geld verdienen en lekker shoppen, nieuwe plekken bezoeken en een aantal vriendinnen voor het eerst in het echt ontmoeten.

Summer, here I come…

Auteur:

Hoi! Ik ben Dagmar en ik ben een 17 jarige, creatieve therapie studente. Ik woon in mijn eigen kleine kamertje in Leeuwarden. Op mijn blog schrijf ik over mijn jonge studentenleven.

5 gedachten over “Wat gaat er gebeuren?

Geef een reactie

