Geplaatst in Personal

De waarde van de pen

Tegenwoordig is het zo makkelijk: iemand die jarig is, stuur je een felicitatie via Facebook, een WhatsAppje met daarin “Gelukkig nieuwjaar!” en via Instagram sturen we ons digitale vakantiekaartje.

Begin deze maand mocht ik mijn 18e verjaardag vieren. En één van de dingen waar ik zo ontzettend naar uitkeek, waren min verjaardagskaarten. Ik kreeg er nooit zo ontzettend veel, maar van de vrienden van mijn ouders, en wat verdere familie kregen we elk jaar toch wel een kaartje. Dus toen ik dit jaar 2 enveloppen in de brievenbus vond, was ik behoorlijk teleurgesteld.

2 mensen, van alle kennissen en familie die mij de voorgaande 17 jaar trouw een verjaardagskaartje stuurden. En een halve week later kwam de derde. “Oh ja, het kaartje…”

Zelf maak ik me er ook hartstikke schuldig aan. Zo was afgelopen week de vriendin van mijn neef jarig. Ik wist het niet eens! En die appjes met kerst zijn ook veel goedkoper dan al die vele kaartjes sturen.

Maar bij mij gaat nu de knop om. Ik ga vaker kaartjes en brieven sturen. Gewoon, omdat het zo leuk is. En voor de ontvanger veel leuker. En als ik ook maar even tijd heb, maak ik ze ook zelf, zodat de ontvanger weet dat ik écht aan ze gedacht heb.

Auteur:

Hoi! Ik ben Dagmar en ik ben een 17 jarige, creatieve therapie studente. Ik woon in mijn eigen kleine kamertje in Leeuwarden. Op mijn blog schrijf ik over mijn jonge studentenleven.

3 gedachten over “De waarde van de pen

  1. Ik heb ook notitieboekjes voor van alles😂 en ik stuur nu kaartjes naar mijn ouders en vriendinnen, omdat dat leuk is🎉

Geef een reactie

