Geplaatst in Geen categorie

Kampeerder of luxepaard?

Vanaf volgend jaar hoop ik zelf op vakantie te gaan met vriendinnen. De meeste mensen van mijn leeftijd doen dat al lang, maar ik vind het eigenlijk nog wel prima om met mijn ouders op vakantie te gaan. Maar met mijn blik alvast op volgende zomer gericht: wat wil ik nou eigenlijk? Welke dingen zijn voor mij wel en niet belangrijk bij het boeken van een vakantie?

Mijn moeder is een echte kampeerder. Mijn vader houdt wel van wat meer luxe. Toen mijn broers en ik nog klein waren, kozen we voor een middenweg: omdat mijn vader in de zomervakantie niet weg kon, verbleven we in de meivakantie 2 weken in een stacaravan. Meer luxe dan in een tent, maar minder dan in een hotel. Daarna zijn we een jaar met een camper door Noorwegen gegaan, 2 jaar met een tent op vakantie gegaan en sinds een paar jaar zijn wij in het bezit van een caravan.

Deze caravan is dan nog luxer dan een tent, het is niet min ding. Ik wil elke dag een andere outfit, genoeg ruimte voor mijn make-up en een heerlijke warme douche.

Ik zou het liefst een all-inclusive willen boeken. Niet zelf koken, lekker in een hotel in een warm land. Met zwembad of een meer waar je zou kunnen zwemmen, en het liefst beide.

Voor mij is een mooie omgeving veel belangrijker dan elke avond stappen. Ik hoef niet naar Lloret de Mar of Albufeira. Liever ga ik naar de Kroatische kust. Wat ik belangrijk vind is dat ik dingen te doen heb en te zien. Leuke stadjes zijn zeker een pluspunt, maar ook een waterval vind ik mooi om te bezoeken.

In koken ben ik echt geen uitblinker, dus elke avond uit eten vind ik heerlijk. In een stadje of in het hotel maakt me niet uit, als ik het maar niet zelf hoef te maken. En dan ’s avonds nog even een stadje in om een terrasje te pakken.

Ik ben duidelijk een kind van mijn vader wat de luxe betreft. 2 weken in een tentje hou ik wel vol, maar in een hotelbed slaap ik veel beter. Al helemaal als ik ’s ochtends wakker word, en de zee kan zien vanaf mijn balkonnetje.

Dat is waar ik volgende zomer naar opzoek ga. Of een rondreis door Groot Brittannië, dat mag ook. Maar ik slaap in ieder geval in een hotel.

Auteur:

Hoi! Ik ben Dagmar en ik ben een 17 jarige, creatieve therapie studente. Ik woon in mijn eigen kleine kamertje in Leeuwarden. Op mijn blog schrijf ik over mijn jonge studentenleven.

3 gedachten over “Kampeerder of luxepaard?

Geef een reactie

