Geplaatst in Personal

Restart level 1

Dinsdag 29 augustus begon het: mijn kans om level 1, jaar 1 van mijn studie, opnieuw te doen. Met de goede hoop om er dit jaar een succes van te maken.

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heb ik mijn bindend studie advies vorig jaar niet gehaald. En dus begin ik dit jaar weer in jaar 1. Dezelfde uitdaging, maar als een ander persoon heb ik er heel veel zin in.

Deze week hadden we onze studie startweek, de kans om je klasgenoten, de school, de stad en je docenten te leren kennen. Voor mij hield dat al na de klasgenoten op omdat ik de rest al kende, maar het was zeker een leuke week.

De studie startweek, ook wel afgekort als ssw, wordt georganiseerd door de tweedejaars. Mijn oude klasgenoten. Dit gaf mij ten opzichte van vorig jaar een klein voordeel: ik kende al mensen. Dinsdagochtend werd dat al gelijk benadrukt toen ik werd gevraagd om te helpen met het klaarzetten van de tafels en stoelen. Als beloning mocht ik ’s middags mee toen de begeleiding een terrasje ging pakken.

Een bijzondere ervaring om met een jaar voorsprong als “nieuwe” student te beginnen aan de opleiding. Anders dan vorig jaar, toen ik als kleine teddybeer in de startblokken stond. En zoals iemand toen al zei, sta ik hier nu als een veel grotere teddybeer. Nieuwe mensen, maar ook bekende gezichten.

De studie startweek was een goed begin van dit nieuwe schooljaar. Mijn klas heb ik leren kennen, en ik denk dat het allemaal hele fijne klasgenoten zijn. De gezelligheid met mijn oude klasgenoten was aanwezig, maar ook met mijn nieuwe klasgenoten.

Maandag beginnen de lessen, en de studie startweek heeft ervoor gezorgd dat ik met nog meer moed vooruit kijk naar het nieuwe jaar.

Auteur:

Hoi! Ik ben Dagmar en ik ben een 17 jarige, creatieve therapie studente. Ik woon in mijn eigen kleine kamertje in Leeuwarden. Op mijn blog schrijf ik over mijn jonge studentenleven.

Een gedachte over “Restart level 1

Geef een reactie

